Sneller aan de beurt met wachtlijstbemiddeling

Wachten is nooit leuk, en al helemaal niet als je zorg nodig hebt. De helden van het zorgteam zoeken graag voor je uit of je ergens anders sneller naartoe kan.

Bespaar tijd met wachtlijstbemiddeling

  1. Bespreek je situatie en wensen met het zorgteam
  2. We gaan voor je aan de slag met je wensen
  3. Binnen 5 werkdagen bellen we je terug en bespreken we samen de opties

Wachtlijstbemiddeling is voor jou als…

  • Je op een wachtlijst staat bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ), wijkverpleging, geneeskundige zorg voor specifieke patiëntgroepen (GZSP) of thuiszorg in de laatste levensfase.
  • Je je niet kunt laten inschrijven bij een huisarts of kraamzorginstelling omdat er geen plaats is.
  • Je niet terechtkunt bij een instelling voor kortdurend verblijf of geriatrische revalidatiezorg.
  • Je een doorverwijzing hebt voor de zorg die je nodig hebt.
  • De wachttijd langer is dan de afgesproken wachttijd.

Hulp bij andere zorg

Wacht je op zorg uit de basisverzekering  die hierboven niet genoemd is, maar is de wachttijd wel langer dan de landelijke normwachttijd? Dan helpen wij je ook graag bij het vinden van een passende zorgverlener. Neem hiervoor contact op met ons via (013) 593 84 00.

Veelgestelde vragen

In onze zorgvinder staan alle zorgverleners waar we afspraken mee hebben gemaakt. Soms staat erbij hoe lang de wachttijd is. Anders kun je het natuurlijk gewoon even vragen aan de zorgverlener.

Met sommige zorgverleners spreken we af dat zij voor een aantal behandelingen tot een maximaal bedrag per jaar kunnen declareren. Dit bedrag noemen we een omzetplafond. Het omzetplafond geldt voor ziekenhuizen, GGZ-instellingen en instellingen voor wijkverpleging met een contract.
In de Zorgvinder staan alle zorgverleners waarmee we een contract hebben. Bij zorgverleners met een omzetplafond krijg je de melding dat je misschien langer moet wachten.

Heeft jouw zorgverlener het omzetplafond bereikt? Dan kom je vaak op een wachtlijst. Sneller zorg nodig? Bel of mail ons Zorgteam voor hulp en advies.

Wordt het omzetplafond bereikt tijdens je behandeling? Dan mag je de behandeling gewoon afmaken.
Meer over de afspraken over het omzetplafond.

Contact met het Zorgteam

Voor vragen over second opinion, wachtlijstbemiddeling of voor hulp bij het zoeken van een zorgverlener. Bel ons voor advies.