Sneller aan de beurt met wachtlijstbemiddeling
Wachten is nooit leuk, en al helemaal niet als je zorg nodig hebt. De helden van het zorgteam zoeken graag voor je uit of je ergens anders sneller naartoe kan.
Bespaar tijd met wachtlijstbemiddeling
- Bespreek je situatie en wensen met het zorgteam
- We gaan voor je aan de slag met je wensen
- Binnen 20 werkdagen bellen we je terug en bespreken we samen de opties
Wachtlijstbemiddeling is voor jou als…
- je specialistische zorg in het ziekenhuis, geestelijke gezondheidzorg (ggz) of verzorging thuis nodig hebt
- de wachttijd langer is dan de afgesproken wachttijd.
Veelgestelde vragen
Ik wil zelf uitzoeken of ik ergens anders eerder terecht kan. Hoe doe ik dit?
In onze zorgvinder staan alle zorgverleners waar we afspraken mee hebben gemaakt. Soms staat erbij hoe lang de wachttijd is. Anders kun je het natuurlijk gewoon even vragen aan de zorgverlener.
Wat is het omzetplafond?
Met sommige zorgverleners spreken we af dat zij voor een aantal behandelingen tot een maximaal bedrag per jaar kunnen declareren. Dit bedrag noemen we een omzetplafond. Het omzetplafond geldt voor ziekenhuizen, GGZ-instellingen en instellingen voor wijkverpleging met een contract.
In de Zorgvinder staan alle zorgverleners waarmee we een contract hebben. Bij zorgverleners met een omzetplafond krijg je de melding dat je misschien langer moet wachten.
Heeft jouw zorgverlener het omzetplafond bereikt? Dan kom je vaak op een wachtlijst. Sneller zorg nodig? Bel of mail ons Zorgteam voor hulp en advies.
Wordt het omzetplafond bereikt tijdens je behandeling? Dan mag je de behandeling gewoon afmaken.
Meer over de afspraken over het omzetplafond.