Zorg nodig in het buitenland? Bel de Helpline
Onze Helpline is er voor je
- Bel +31 13 468 04 02
- 24/7 bereikbaar
- Op ma/vr van 7:00 tot 23:00 uur en op za/zo van 9:00 tot 21:00 uur krijg je hulp van een Nederlandse verpleegkundige
# Stel al je gezondheidsvragen in het Nederlands
Je krijgt een Nederlandse verpleegkundige aan de lijn. Moet je toch naar een lokale arts? Wij helpen een (huis)arts in de buurt te vinden.
# Spoedsituatie? Wij schieten je rekening voor
Bel altijd eerst de Helpline. Wij helpen je bij het betalen van je rekening. Let op: wat je uiteindelijk vergoed krijgt, hangt af van hoe je verzekerd bent via je zorg- en of reisverzekering.
Spoedzorg in het buitenland
Ben je aanvullend verzekerd?
Geen zorgen over je rekening
Niet-spoedeisende hulp in het buitenland
Kies je zelf voor een behandeling in het buitenland? Voor niet spoedeisende hulp moet je soms vooraf toestemming bij ons vragen.
Zorgkosten bij een negatief reisadvies
Zorgkosten bij een negatief reisadvies vergoeden we niet. Check dus vóór je vertrek of de overheid een negatief reisadvies (oranje of rood) heeft afgegeven door besmettelijke ziekteverwekkers zoals het coronavirus. Ga je naar een gebied met negatief reisadvies? Dan krijg je geen vergoeding uit je aanvullende verzekering als je deze ziekteverwekkers oploopt en daardoor zorg nodig hebt.
Terug van je reis
Ik ben ziek teruggekomen van mijn reis. Wat moet ik doen?
Kom je terug van een tropische bestemming en heb je gezondheidsklachten zoals diarree, huiduitslag of ontstekingen van je luchtwegen? Ga dan op tijd naar je huisarts. Het zou kunnen zijn dat je een infectieziekte hebt opgelopen op reis. Je huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar de tropenpoli of naar een andere specialist.
Ik heb mijn zorgverzekering opgezegd voor vertrek. Wat moet ik doen?
Heb je je zorgverzekering opgezegd toen je voor langere tijd naar het buitenland ging? Vergeet dan niet om je na aankomst in Nederland binnen 4 maanden weer aan te melden voor een zorgverzekering.
Gooi eventuele bewijzen dat je in het buitenland hebt gewerkt (loonstrookjes en vergunningen) niet meteen weg na terugkomst. Deze heb je soms nodig bij het opnieuw aanvragen van je zorgverzekering. Eventuele zorgtoeslag moet je ook opnieuw aanvragen.
Ik heb op reis een rekening voorgeschoten. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Bij een buitenlandse (huis)arts of apotheek betaal je de rekening soms eerst zelf. Geen zorgen: via de Just Zorgverzekering app krijg je snel je geld weer terug.