Uitzonderingen bij je aanmelding, dit moet je weten

Iedereen is welkom bij Just. En meestal kunnen we je aanmelding meteen goedkeuren. Maar soms hebben we extra gegevens nodig of kan je geen verzekering bij Just afsluiten. We zetten het voor je op een rij.

Vóór 1 januari aangemeld, maar nog geen polis gehad?

Geen zorgen. Door drukte duurt het allemaal wat langer. Sorry! Maar in bijna alle gevallen kunnen we je aanmelding meteen goedkeuren. Ook zeggen we je oude verzekering voor je op en krijg je vanzelf een mailtje als je polis klaarstaat.

Uitzonderingen

Geldt voor jou een van onderstaande uitzonderingen? Dan nemen we nog contact met je op over je aanmelding. In andere gevallen is je aanmelding dus gewoon akkoord.

In deze situaties hebben we extra gegevens nodig

  • Als je een niet Nederlandse of niet EU-nationaliteit hebt en geen geldige verblijfsvergunning kunt laten zien.
  • Als je een minderjarig kind wilt meeverzekeren en 1 van de ouders is ergens anders verzekerd. We hebben dan toestemming nodig van die ouder.

In deze situaties kun je géén verzekering bij ons afsluiten

  • Als je bij je huidige zorgverzekeraar een betalingsachterstand voor de premie van je basisverzekering hebt.
  • Als Just of een ander CZ label in de afgelopen 5 jaar je zorgverzekering heeft stopgezet vanwege fraude.

Woon of werk je in het buitenland?

Als je woont of werkt in het buitenland heb je soms een andere ziektekostenverzekering nodig. Bijvoorbeeld als je inkomsten uit het buitenland hebt. Of als je in het buitenland woont en niet kunt laten zien dat je inkomsten uit Nederland hebt. Weten wat voor jou geldt?

Start de Buitenlandwijzer

Contact

WhatsApp logo

Snel antwoord op een korte vraag? App ons.

Just WhatsApp

 

Snelle antwoorden op simpele vragen: app ons even. We reageren uiterlijk binnen 4 uur (op maandag t/m vrijdag tussen 8:30 - 17:30 uur).

Misschien kunnen we sommige vragen niet via WhatsApp beantwoorden in verband met privacy. Maar dan laten we wel zien waar je het antwoord kan vinden.

Telefoon icoon

Heb je een uitgebreide vraag? Bel ons.

Bellen met Just

 

Heb je een vraag? Just is op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 - 19:00 uur bereikbaar om jouw vragen te beantwoorden. Onze medewerkers staan voor je klaar.

Je kunt contact met ons opnemen over: inhoudelijke vragen over je pakket, je polis, je betaalwijze of om vragen over jouw declaraties te beantwoorden.